Nädala jooksul suhtlesin Andres
Ojalill-ga. Andres Ojalill on Tallinna Polütehnikumi IKT osakonnajuhataja. Tema
ülesanneteks on IT küsimuste reguleerimine ning lisaülesandeks on e-õppega
seotud töö ehk e-õppesüsteemide otsimine, analüüsimine ning polütehnikumis
integreerimine. Õpetajate koolituste organiseerimine, konsultatisoonid.
Ehk selle nädala jooksul uurisin
Tallinna Polütehnikumi tausta ehk kuidas ja kui aktiivselt kasutatakse
e-õppesüsteeme. Peamised küsimused olid:
-
Millist e-õppesüsteemi kasutab Tallinna
Polütehnikum ning kas õppejõud on sellega rahul?
-
Palju on e-kursusi ning kas on plaanis nende
arvu suurendada?
-
Milliseid süsteeme kasutatakse õppeprotsessi
parendamiseks ja täiendamiseks?
-
Kas e-õppesüsteemide on standartiseeritud ehk
kas nendes kasutatakse mingeid standardeid, näiteks SCORM?
-
Kuidas on plaanitud õppejõududele info
edastamine ning jagamine uute tehnoloogiate (süsteemide) kohta?
-
Kuidas stimuleeritakse õppejõudude
e-õppesüsteemide kasutamiseks?
Sain palju vastuseid ning
liigipääsu IVA e-õppekeskkonada. Uurisin millised e-kursused olemas ning mis
ainetes on need kursused tehtud. Selgus, et kursuseid on vähe ja kokku
kursuseid on ainult 6 (kuus) tükki. Samas need omavad oma plusse ja miinuseid
kuid üldmulje on nõrk,
seega need kursused vajavad täiendavat tööd sisu parendamiseks.
Analüüsides kogu situatsiooni
plaanisin oma praktika ajal teha järgmist:
-
Koostada näidis e-õppekursuse arvestades
õppedisaini ja lisada kursusele interaktiivsust.
-
Leida võimaluse informeerida õppejõudu e-kursuste
loomise võimalustest, olemasolevatest infosüsteemidest (mis lihtsustavad
õpetamist).
-
Leida võimaluse kuidas saab õppejõudu
effektiivselt nõustada ning motiveerida koostada rohkem kursuseid.
Antud ülesanded on peamised kuid
ei ole lõplikud. Lisa ülesannetest ja tehtud tööst hakkan kirjutama siin samaas
blogis.
Julia, oled väga mahukalt võtnud praktika ette ja tegevused on väga läbimõeldud nii vajalikud. Ma arvan, et otseselt laiemaks sa enam oma tegevusi ajama ei peakski (kirjutad, et ülesanded ei ole lõplikud), sest nii õppedisain, nõustamine kui analüüs on suuremal osal kaetud, analüüsi peaks ehk pisut rohkem sisse tooma.
ReplyDeleteKairit