Saturday, October 15, 2011

HTpraktika 2.nädal


Nädala jooksul suhtlesin Andres Ojalill-ga. Andres Ojalill on Tallinna Polütehnikumi IKT osakonnajuhataja. Tema ülesanneteks on IT küsimuste reguleerimine ning lisaülesandeks on e-õppega seotud töö ehk e-õppesüsteemide otsimine, analüüsimine ning polütehnikumis integreerimine. Õpetajate koolituste organiseerimine, konsultatisoonid.
Ehk selle nädala jooksul uurisin Tallinna Polütehnikumi tausta ehk kuidas ja kui aktiivselt kasutatakse e-õppesüsteeme. Peamised küsimused olid:
-          Millist e-õppesüsteemi kasutab Tallinna Polütehnikum ning kas õppejõud on sellega rahul?
-          Palju on e-kursusi ning kas on plaanis nende arvu suurendada?
-          Milliseid süsteeme kasutatakse õppeprotsessi parendamiseks ja täiendamiseks?
-          Kas e-õppesüsteemide on standartiseeritud ehk kas nendes kasutatakse mingeid standardeid, näiteks SCORM?
-          Kuidas on plaanitud õppejõududele info edastamine ning jagamine uute tehnoloogiate (süsteemide) kohta?
-          Kuidas stimuleeritakse õppejõudude e-õppesüsteemide kasutamiseks?
Sain palju vastuseid ning liigipääsu IVA e-õppekeskkonada. Uurisin millised e-kursused olemas ning mis ainetes on need kursused tehtud.   Selgus, et kursuseid on vähe ja kokku kursuseid on ainult 6 (kuus) tükki. Samas need omavad oma plusse ja miinuseid kuid üldmulje on nõrk, seega need kursused vajavad täiendavat tööd sisu parendamiseks.
Analüüsides kogu situatsiooni plaanisin oma praktika ajal teha järgmist:
-          Koostada näidis e-õppekursuse arvestades õppedisaini ja lisada kursusele interaktiivsust.
-          Leida võimaluse informeerida õppejõudu e-kursuste loomise võimalustest, olemasolevatest infosüsteemidest (mis lihtsustavad õpetamist).
-          Leida võimaluse kuidas saab õppejõudu effektiivselt nõustada ning motiveerida koostada rohkem kursuseid.
Antud ülesanded on peamised kuid ei ole lõplikud. Lisa ülesannetest ja tehtud tööst hakkan kirjutama siin samaas blogis.

1 comment:

  1. Julia, oled väga mahukalt võtnud praktika ette ja tegevused on väga läbimõeldud nii vajalikud. Ma arvan, et otseselt laiemaks sa enam oma tegevusi ajama ei peakski (kirjutad, et ülesanded ei ole lõplikud), sest nii õppedisain, nõustamine kui analüüs on suuremal osal kaetud, analüüsi peaks ehk pisut rohkem sisse tooma.

    Kairit

    ReplyDelete