Tuesday, October 25, 2011

Praktika kolmas nädal


Kolmanda nädala jooksul  täitsin järgmised ülesanded. Kordasin materjalid õpiobjektide ja e-kursuste loomise kohta. Uurisin millised kursused Tallinna polütehnikumis olemas ning millieid materjale sisaldavad. Kahjuks aga selgus, et olemasolevad e-õppe kursused või õpiobjektid on materjalide vaesed. Samuti ei sisalda interaktiivsust ja teadmiste kontolli.  Seega otsustasin teha näidis e-õppe kursuse ning teemaks valisin „infootsing internetis ja Windows-is“ . Antud kursuse eesmärgiks on näidata teistele õppejõududele kuidas teha struktuureeritu ja materjalirikkast e-kursust. Sellega tahaks rohkem motiveerida e-kursuste loomist.
E-kursuse sisuks plaanin lisada järgmised osad: Tekst (presentatsioon) koos screenshot-idega, video ning ülesanded, teadmiste kontrollimiseks. Antud e-kursust plaanin teha MOODLE e-õppekeskkonna baasil ning, et see oleks kõigile õppejõududele ja õppuritele tutvumiseks avalik. Loodan, et sellega igaüks saab mõelda e-kursuste plussidest ja minustest.
E-kursuse peamised teemad on järgmised:
1.       Infootsing internetis  kasutades otsingumootoreid: näiteks kõige tuntuim on google.com, või näiteks kasutades meta-otsingumootoreid ehk otsingumootorid mis sisaldavad mitut otsingumootorit ühes k.a. google.
2.       Infootsing Windows keskkonnas (peamiselt Windows 7): sisaldab failide otsing nime, sisu suuruse järgi.  Samuti arendatud otsingut.
3.       Leitud info kohta järelduste tegemine, kas leitud informatsioon on korrektne või sisaldab ebavajaliku infot.
Kuna Tallinna polütehnikum soovib loobuda IVA e-õppesüsteemist siis uurisin kuidas on võimalik installida MOODLE e-õppekeskkonda polütehnikumi serverisse ja kes seda tööd võiks teha.
Selgus, et Polütehnikumis eraldi serverit ei installita vaid kasutatakse EITSA serverit. MOODLE e-keskkona on seal installitud ning vajadusel tehakse ka liigipääs kõigile kes seda soovid kasutada. Nii et minu kursus salvestatakse sinna repositooriumisse. Hetkel tellisin liigipääsu ning ootan kuna tehakse mulle konto valmis ning aktiveeritakse.
Oma tegevuse analüüs.
Kokkuvõtteks võib öelda, et selle nädala tehtud töö on väga mahukas. See aitan mind edasises e-kursuse arendustöös.   Enda jaoks selgistasin mis on MOODLE e-õppekeskkond ning millised on selle võimalused, installeerimise vajadused ja kas polütehnikumis on tehtud selleks vajalikud ettevalmistused.  
E-kursuse kohta tegin plaani, ning otsistin esialgseid materjale, otsisin programmi mis suudab korralikilt lindistada videot ja heli.
Järgmiseks nädalaks on peamised tegevused määratud: uurida SCORM standardit, alustada e-kursuse materjalide valmistamisega ja sisestamisega MOODLE e-õppekeskkonda.






2 comments:

  1. Julia, kas sa oskad põhjendada, miks soovitakse liikuda IVA õpikeskkonna pealt Moodle õpikeskkonna peale?

    Kairit

    ReplyDelete
  2. Tere! Võrreldes IVA-ga MOODLE on paindlikum ja suuremate võimalustega. Võrdlustabelis(4.nädala postituses) on näha.

    ReplyDelete