Friday, November 25, 2011

HT Praktika 7.nädal (14.11-20.11)



Selle nädala jooksul tegin järgmist: lõpetasin lindistama videot om e-kursuse jaoks kasutades programmi Camtasia, lisaks uurisin Moodle keskkonda kasutades selleks ettenähtud dokumentatsiooni.
Pean ütlema, et arvasin et vide lindistamisega läheb kiiremini, kuid tekkisid mõned probleemid. Nimelt video pildi ja helifailide kokkusobivus ehk sünkroniseerimine. Kuna lindistasin videot ja heli eraldi tekkis vajadus need osad kokku viia ja siin algas et heli või video failide töötlemine on keerulisem kui arvasin.  Ehk siis esialgu proovisin kasutada Camtasia võimalusi meediafailide lahtilõikamiseks ja  selgus et lihtsam ikkagi lindistada videot pärast kui helifailid mängisid taustal. Sellisel stsenaariumil oli lihtne korrata ekraanil seda mis rääkis nn diktor ja lõpuks osa videost sai lindistatud. Ees on veel mõned helifailide videoga kokkusobivused kuid nüüd sain aru kuidas lihtsamini töötada Camtasia-ga.
Järgmine probleem tekkis selle Moodle e-õppekeskkonnaga, samuti arvasin, et sellega  läheb kiiresti.  Alguses arvasin, et süsteemiga läheb vähem aega kuid ikkagi see nõuab harjutamist. Kuna minul oli kaks eesmärki luua e-kursuse ning uurida kuidas käituda Moodle keskkonnaga (täpsemalt export ja import SCORM formaadis kursused). Otisisin siis kasutusjuhendit ning venekeelse dokumentatsiooni leidsin siin http://docs.moodle.org/archive/ru.   Aru saamtuks jäi see, et kuidas luua kursuse ning millised on kursuse kontrollimise võimalused ning kuidas määrata kasutajate õigused, ehk kuidas lisada need  ühte rühma ja muud.
Kuidas sujub koostöö juhendajaga?
Peamiselt ma töötan iseseisvalt, otsin ja töötlen materjale ise.  Juhendaja poole pöördun ainult siis kui tõesti olen hädas, näiteks küsimustes mis puudutab Tallinna Polütehnikumi infrastruktuuri uurimist või muud mis on polütehnikumiga seotud millega ma ei ole eriti kursis.  Minu juhendaja hoiab käsi pulsil ning lubas kontrollida iga nädal seda mida ma kirjutan. Andres lubas kommenteerida minu praktika blogi kui tal on vaba aega. Samuti lubas praktika lõpppäevaks kirjutada pikemat retsensiooni minu tööst. 
Selle nädala jooksul õppisin palju uut ja võib öelda et iga nädalaga saan targemaks. See näitab seda mis suunas liikuda ja et on veel ruumi õppimiseks. Tulevikus kasutan oma teadmisi ja võib olla korjan mingi materjal kokku Moodle kasutamisest ja Camtasia videote lindistamisest ja kasutamisest.  Antud materjal plaanis jagada kõigepealt meie Tallinna Polütehnikumis.

2 comments:

  1. Mulle tundus, et paari nädala eest tehtud tabel, kus võrdlesid IVA ja Moodlet pisut pealiskaudne ning must-valge - IVA on halb ja Moodle hea ning ma polnud kindel, kas see info põhineb su oma teadmistel ja kogemustel või ei, kuid selge oli, et see oli kohati eksitav, nagu ka Hans välja tõi. Kena lugeda, et ka Moodle esitab siiski väljakutse ning ei olnud nii intuitiivne ja lihtne, kui su eelmine postitus lubas :)

    Kairit tervitades

    ReplyDelete
  2. Tere!
    Kirjutasin analüüsi ( IVA ja Moodle) mis põhineb oma kogemusel, kuid kasutasin ka teisi allikaid, mida leidsin internetist. Pean ütlema et Tallinna Polütehnikumis kasutatakse IVA ja ise lisasin nn e-kursuse. Osalesin ka IVA koolitusel kuid sellest jäid ainult materjalid paberkandjal. Ei tea kas koolitus oli nõrk või IVA on nii keeruline aga tulemus on minu jaoks samuti nõrk. Peamine probleem IVA-ga oli see et ei saanud moodulite hierarhiast aru, kui lähed vaatama kellegi kursuse siis ei teadnud kuidas oma kursused näha ja täita. Samuti mis pingutas oli see et dokumentide importimisel kogu aeg tekkis mingisugune viga või see importimine ei töötanud hästi. E-kursuse kontrollimine minu arust oli ka segane vaatamata sellele et IVA kasutab testküsimuste loomiseks IMS Question and Test Interoperability spetsifikatsiooni (lühidalt IMS QTI, sellest saab lugeda siit http://www.imsglobal.org/question/). Mõnikord mul tekkisid ka küsimuste lisamisel ka tundmatu vead.
    Siis arvasin, et vaataks teisele poole äkki leidub mingi muu e-õppekeskkond mida toetatakse, täiendatakse ja vähemalt parandatakse süsteemseid vigu. Vaatasin ringi ja leidsin, et suurem osa kiidab Moodle keskkonda. Praktika ajaks plaanisin, et loon kursuse uues keskkonnas ja ka kirjutan sellest mis sellest sai. Surfasin vaba e-kursused läbi, ja tundus et tõesti Moodle on intuitiivne ja loogilisem kui IVA. Kontrollisin kas olemas ka mingi õpetus selle e-õppekeskkonna kohta ja leidsin väga palju materjale. Siis jõudis aeg kursuse materjale kokku panema ja siis hakkasid tekkima probleemid, kuid lugedes abimaterjale need lahenevad kiiresti.
    Nii et võin öelda et jah esialgne mulje on mõnes korras eksitav aga pole võimatu. Natuke töö tegemist ja materjalide lugemist ja positiivne tulemus ei oota kaua.

    ReplyDelete