Selle nädala jooksul tegin
järgmist: lõpetasin lindistama videot om e-kursuse jaoks kasutades programmi
Camtasia, lisaks uurisin Moodle keskkonda kasutades selleks ettenähtud
dokumentatsiooni.
Pean ütlema, et arvasin et vide lindistamisega
läheb kiiremini, kuid tekkisid mõned probleemid. Nimelt video pildi ja
helifailide kokkusobivus ehk sünkroniseerimine. Kuna lindistasin videot ja heli
eraldi tekkis vajadus need osad kokku viia ja siin algas et heli või video
failide töötlemine on keerulisem kui arvasin. Ehk siis esialgu proovisin kasutada Camtasia
võimalusi meediafailide lahtilõikamiseks ja selgus et lihtsam ikkagi lindistada videot
pärast kui helifailid mängisid taustal. Sellisel stsenaariumil oli lihtne
korrata ekraanil seda mis rääkis nn diktor ja lõpuks osa videost sai
lindistatud. Ees on veel mõned helifailide videoga kokkusobivused kuid nüüd
sain aru kuidas lihtsamini töötada Camtasia-ga.
Järgmine probleem tekkis selle
Moodle e-õppekeskkonnaga, samuti arvasin, et sellega läheb kiiresti. Alguses arvasin, et süsteemiga läheb vähem
aega kuid ikkagi see nõuab harjutamist. Kuna minul oli kaks eesmärki luua
e-kursuse ning uurida kuidas käituda Moodle keskkonnaga (täpsemalt export ja
import SCORM formaadis kursused). Otisisin siis kasutusjuhendit ning venekeelse
dokumentatsiooni leidsin siin http://docs.moodle.org/archive/ru. Aru
saamtuks jäi see, et kuidas luua kursuse ning millised on kursuse kontrollimise
võimalused ning kuidas määrata kasutajate õigused, ehk kuidas lisada need ühte rühma ja muud.
Kuidas sujub koostöö juhendajaga?
Peamiselt ma töötan iseseisvalt,
otsin ja töötlen materjale ise. Juhendaja
poole pöördun ainult siis kui tõesti olen hädas, näiteks küsimustes mis
puudutab Tallinna Polütehnikumi infrastruktuuri uurimist või muud mis on
polütehnikumiga seotud millega ma ei ole eriti kursis. Minu juhendaja hoiab käsi pulsil ning lubas
kontrollida iga nädal seda mida ma kirjutan. Andres lubas kommenteerida minu
praktika blogi kui tal on vaba aega. Samuti lubas praktika lõpppäevaks kirjutada
pikemat retsensiooni minu tööst.
Selle nädala jooksul õppisin
palju uut ja võib öelda et iga nädalaga saan targemaks. See näitab seda mis
suunas liikuda ja et on veel ruumi õppimiseks. Tulevikus kasutan oma teadmisi
ja võib olla korjan mingi materjal kokku Moodle kasutamisest ja Camtasia
videote lindistamisest ja kasutamisest.
Antud materjal plaanis jagada kõigepealt meie Tallinna Polütehnikumis.
Mulle tundus, et paari nädala eest tehtud tabel, kus võrdlesid IVA ja Moodlet pisut pealiskaudne ning must-valge - IVA on halb ja Moodle hea ning ma polnud kindel, kas see info põhineb su oma teadmistel ja kogemustel või ei, kuid selge oli, et see oli kohati eksitav, nagu ka Hans välja tõi. Kena lugeda, et ka Moodle esitab siiski väljakutse ning ei olnud nii intuitiivne ja lihtne, kui su eelmine postitus lubas :)
ReplyDeleteKairit tervitades
Tere!
ReplyDeleteKirjutasin analüüsi ( IVA ja Moodle) mis põhineb oma kogemusel, kuid kasutasin ka teisi allikaid, mida leidsin internetist. Pean ütlema et Tallinna Polütehnikumis kasutatakse IVA ja ise lisasin nn e-kursuse. Osalesin ka IVA koolitusel kuid sellest jäid ainult materjalid paberkandjal. Ei tea kas koolitus oli nõrk või IVA on nii keeruline aga tulemus on minu jaoks samuti nõrk. Peamine probleem IVA-ga oli see et ei saanud moodulite hierarhiast aru, kui lähed vaatama kellegi kursuse siis ei teadnud kuidas oma kursused näha ja täita. Samuti mis pingutas oli see et dokumentide importimisel kogu aeg tekkis mingisugune viga või see importimine ei töötanud hästi. E-kursuse kontrollimine minu arust oli ka segane vaatamata sellele et IVA kasutab testküsimuste loomiseks IMS Question and Test Interoperability spetsifikatsiooni (lühidalt IMS QTI, sellest saab lugeda siit http://www.imsglobal.org/question/). Mõnikord mul tekkisid ka küsimuste lisamisel ka tundmatu vead.
Siis arvasin, et vaataks teisele poole äkki leidub mingi muu e-õppekeskkond mida toetatakse, täiendatakse ja vähemalt parandatakse süsteemseid vigu. Vaatasin ringi ja leidsin, et suurem osa kiidab Moodle keskkonda. Praktika ajaks plaanisin, et loon kursuse uues keskkonnas ja ka kirjutan sellest mis sellest sai. Surfasin vaba e-kursused läbi, ja tundus et tõesti Moodle on intuitiivne ja loogilisem kui IVA. Kontrollisin kas olemas ka mingi õpetus selle e-õppekeskkonna kohta ja leidsin väga palju materjale. Siis jõudis aeg kursuse materjale kokku panema ja siis hakkasid tekkima probleemid, kuid lugedes abimaterjale need lahenevad kiiresti.
Nii et võin öelda et jah esialgne mulje on mõnes korras eksitav aga pole võimatu. Natuke töö tegemist ja materjalide lugemist ja positiivne tulemus ei oota kaua.